DİŞ ETİ HASTALIKLARI TEDAVİSİ (PERİODONTOLOJİ)

Dişin çevre dokularının enfeksiyonu, ağrısı ve şişliği olarak tabir edilir.Dişeti sağlığının estetik diş hekimliğinde de önemi büyüktür.Sağlıksız bir dişetiyle güzel bir estetik sağlamak mümkün değildir ve ağız diş sağlığı dişetiyle başlar. Genel olarak diş eti hastalığının iki çeşidi vardır; Gingivitis ve Periodontal Hastalık. Gingivitis diş eti iltihabı demektir. Diş çevresi diş etinin çok kırmızı ve şiş olması ile belirti verir. Çoğu defa bu tip şişkin diş etleri fırçalarken kanar. Uzun dönemlik gingivitis periodontal hastalığa dönüşebilir. Birçok periodontal hastalık vardır ve hepside dişleri destekleyen çevre dokuları etkiler. Hastalığın ilerleyen safhalarında dişi destekleyen kemikte kayıplar yaşanır ve zamanla hastalık tedavi edilmezse diş kaybedilir.

Diş eti hastalığının nedenleri nelerdir?
Tüm diş eti hastalıklarının hemen hemen nedeni mikrobiyal dental plaktır. Plak, her gün dişlerin ve diş etlerinin yüzeyinde oluşan bakteri film tabakasıdır. Film tabakası içeriğindeki bakterilerin birçoğu zararsızdır, ancak bazı bakterilerde diş eti hastalığına neden olur. Dişeti hastalığından korunmak istiyorsanız, her gün dişlerinizde biriken plağı etkin bir şekilde temizlemeniz gerekmektedir. Bu işlem fırçalama ve diş ipi kullanımı ile yapılabilir.

Diş eti hastalığı tedavi edilmezse ne olur?
Ne yazık ki diş eti hastalığı ağrısız devam eder ve eğer müdahale edilmezse oluşacak hasarlardan haberdar olamazsınız. Ancak bazı durumlarda bakteriler daha aktif olurlar. Bu durum daha ağrılı bir diş etine sebebiyet verir. Bu gibi durumlarda dişeti abseleri oluşabilir ve diş etinden akışkan kıvamda iltihabi bir oluşum akar. Yıllar geçtikçe, dişi çevreleyen kemik dokusu kaybedilebilir. Uzun süre tedavi edilmeyen durumlarda, tedavi çok zorlaşabilir veya sonuçsuz olabilmektedir.

Diş eti rahatsızlığının semptomları nelerdir?
-Diş eti çekilmeleri
-Sürekli diş eti kanamaları
-Diş ve diş eti ara bölgesinde iltihabi oluşum
-Kötü koku ve tat alma duyusunun işlevsizliği